Λήδα Shantala
Shantom

 

 

YOGA


Συχνές ερωτήσεις για τη γιόγκα:

1. Τι είναι η γιόγκα;

-Yoga ονομάζεται μιά πλήρης μέθοδος ανάλυσης, άσκησης και αυτογνωσίας με ιστορία 5000 χρόνων που έχει ως στόχο τη σταδιακή απελεύθέρωση του ανθρώπου από ψυχονοητικούς περιορισμούς, τη διεύρυνση της συνειδητότητας και την εμβάθυνση της γνώσης του εαυτού. Αυτό το πλήρες σύστημα αποτελείται από 8 σκέλη. Τα δύο πρώτα σκέλη αφορούν τρόπο ζωής και σωστής συμπεριφοράς που διαπνέεται από μη βία, αγάπη, αλήθεια, θετική συμπεριφορά, συμπόνοια για όλα τα πλάσματα και τη γή.
Τα 2 επόμενα σκέλη που λέγονται χάθα γιόγκα αφορούν ασκήσεις σωματικές και αναπνευστικές και σε αυτά αναφερόμαστε συνήθως όταν λέμε γιόγκα. Τα επόμενα 4 αφορούν νοητικές και πνευματικές ασκήσεις για την ανακάλυψη του πυρήνα και την αποδέσμευση από ψευδείς ταυτότητες.

Γιόγκα όμως ονομάζεται και το σύστημα ασκήσεων για την υγεία και τη χαλάρωση σώματος-νού που αποτελούν μέρος του όλου συστήματος. Το σύστημα αυτό είναι συμβατό με οποιαδήποτε ιδεολογία και θρησκευτική πεποίθηση και απευθύνεται σε όλους τους ανθρώπους ανεξαρτήτως φύλου και ηλικίας.

2. Ποια η ιδιαιτερότητα των ασκήσεων της Γιόγκα;

-Οι ασκήσεις διαπνέονται από ένα πνεύμα, το ίδιο με τις ιδέες που αναπτύχθηκαν πρίν. Πνεύμα μη βίας, πνεύμα εμβάθυνσης, στροφή σε αυτό που είναι ουσιαστικό και θεραπευτικό.
Σύνδεση ανπνοής και κίνησης, κίνηση που εμπεριέχει σταματήματα σωματικά ανπνευστικά και νοητικά.

3. Είναι η γιόγκα θεραπευτική και σε τι κάνει καλό;

- η γιόγκα σε κάνει να αισθάνεσαι καλά. Αναπνέεις ελεύθερα, αισθάνεσαι ξενοιασιά, ευφορία αισιοδοξία.
- βελτιώνει το μυικό σύστημα,
- φτιάχνει το σώμα,
- καλλιεργεί ευλυγισία, δύναμη και αντοχή,
- καταπολεμά το στρές,
- βελτιώνει την κυκλοφορία του αίματος,
- θεραπεύει μυοσκελετικές ασθένειες, πόνους στην πλάτη στη μέση,
- ισχυροποιεί το ανοσοποιητικό σύστημα,
- κάνει καλό στο κυκλοφορικό, στην καρδιά, στο νευρικό σύστημα,
- εξισορροπεί συναισθηματικά,
- βελτιώνει την εικόνα σώματος και την αυτοεκτίμηση.
Ένα μάθημα γιόγκα έχει ως στόχο την ενδυνάμωση, την αποδέσμευση εντάσεων. Η συχνή άσκηση με τη γιόγκα δρά ως προληπτική ιατρική, εξασφαλίζοντας ευδιαθεσία και καλή υγεία, ανεξάρτητα από ηλικία.

4. Με τι ρυθμό πρέπει να γίνονται οι ασκήσεις της γιόγκα;

-Οι ασκήσεις της γιόγκα, όπως είπαμε, συνοδεύονται από εισπνοή και εκπνοή, διαρκούν όσο και ο ρυθμός της εισπνοής και της εκπνοής, με στόχο να γίνονται όσο πιό αργά γίνεται.
Προσπαθούμε να επιμηκύνουμε τους αναπνευστικούς χρόνους για πολλούς λόγους. Όσον αφορά το σώμα, η αργή και ουσιαστική αναπνοή είναι βάση της υγείας. Τα πνευμόνια παίρνουν όλο το χώρο που χρειάζονται καθώς ο θώρακας διευρύνεται στην εισπνοή και το οξυγόνο με ουσιαστικές διαδικασίες περνάει μέσα στα αιμοφόρα αγγεία. Η καρδιά τονώνεται το διάφραγμα λειτουργεί δυναμικά. Όλα τα όργανα λειτουργούν στο μέγιστο των δυνατοτήτων τους. Διευρύνονται και κινούνται, ελαστικοποιούνται.

5. Οι ασκήσεις της γιόγκα μειώνουν το στρές;
 Πως επιδρούν στον ψυχισμό του ανθρώπου;

-Η αναπνοή συνδέεται με τις ψυχικές διαταραχές, έτσι επεμβαίνοντας στη μία επεμβαίνουμε και στις άλλες.
-Με την τακτική ενασχόληση με τη γιόγκα αλλάζει ο τρόπος που βλέπουμε τα πράγματα. Αλλάζει η εσωτερική στάση μας απέναντι στα πράγματα και έτσι αλλάζει και η στάση του σώματός μας, αποφεύγοντας ή θεραπεύοντας επακόλουθους πόνους και βλάβες που προκύπτουν από τη μη ευθυγραμμισμένη στάση σώματος και κατ'επέκταση μη ισορροπημένο περπάτημα.
-Εμβαθύνεται η κατανόηση του "ποιός είμαι" και αυτή η συνειδητοποίηση οδηγεί σε ορθή σκέψη και δράση.
-Ισχυροποιείται η θέληση, η αυτοεκτίμηση, η αυτάρκεια.
Είτε ακολουθεί κανείς τη γιόγκα ως σωματική άσκηση για τα σωματικά και ψυχικά οφέλη, είτε ως νοητική και πνευματική άσκηση για την εμβάθυνση και ττην ανακάλυψη του πυρήνα, η γιόγκα είναι μεθοδολογία για την ανάπτυξη μιάς βαθύτερης εμπειρίας, τόσο του εαυτού όσο και του κόσμου.

6. Τι είναι ο διαλογισμός;

Ο διαλογισμός είναι η μέθοδος η οποία οδηγεί στη συνειδητοποίηση, στον έλεγχο και την εκούσια παύση των σκέψεων. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα την αποκάλυψη του βαθύτερου είναι μας μαζί με μια εσωτερική γαλήνη που τίποτε δεν μπορεί να διαταράξει.

7. Ποιοί μπορούν να κάνουν γιόγκα;

Όλοι οι άνθρωποι μπορούν να κάνουν γιόγκα, ανεξάρτητα από ηλικία, φύλο, ή φυσική κατάσταση, γιατί η γιόγκα εξατομικεύει τη μέθοδό της ανάλογα με τις ανάγκες του κάθε ανθρώπου. Γι αυτό είναι πολύ σημαντικό οι δάσκαλοι της γιόγκα να έχουν γερές σπουδές και κοντά σε καλούς δασκάλους για να είναι σε θέση να φροντίζουν τον κάθε μαθητή ατομικά, εξειδικεύοντας τις ασκήσεις σύμφωνα με τις εκάστοτε ανάγκες του και το χαρακτήρα του.Η γιόγκα είναι η καλύτερη άσκηση για παιδιά, εγκυμονούσες και νέες μητέρες, υπερήλικους, αθλητές, πολυάσχολους άνδρες με καθιστική ζωή.... Με λίγα λόγια για όλους.

8. Η γιόγκα προέρχεται από την Ινδία.
  Δεν οδηγεί στη φιλοσοφία της ινδουιστικής θρησκείας;

ΟΧΙ! Η γιόγκα είναι σύστημα επιστημονικό που αφορά το σώμα και το νού. Ο χώρος δράσης του είναι άλλος από το χώρο δράσης των θρησκειών. Ταιριάζει με όλα τα θρησκευτικά πιστεύω και ιδεώδη, ενισχύοντας τις προσωπικές φιλοσοφικές και θρησκευτικές επιλογές του κάθε ασκούμενου.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ και ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΘΑ ΒΡΕΙΤΕ ΣΤΗ ΣΕΛΙΔΑ Πρακτική της γιόγκα 1: Θεμελιώδεις αρχές


ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΑΥΤΗΣ ΤΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ

Eισαγωγή
Συχνές ερωτήσεις

Πρακτική της γιόγκα 1: Θεμελιώδεις αρχές
Πρακτική της γιόγκα 2: Αυτοπαρατήρηση
Πρακτική της γιόγκα 3: Αναπνοή και κίνηση
Γιόγκα για άνδρες
Γιόγκα για μητέρες
Γιόγκα για παιδιά
Γιόγκα θεωρία-βασικές έννοιες
H ποιητική του σώματος

Mερικά θεμελιώδη κείμενα της γιόγκα

Τα έξι yoga darshanas
Τα yoga sutras του Patanjali 1
Τα yoga sutras του Patanjali 2
Τα yoga sutras του Patanjali 3
Τα yoga sutras του Patanjali 4
Τα yoga sutras του Patanjali 5 - Γιάμας
Τα yoga sutras του Patanjali 6 - Νιγιάμας
Τα yoga sutras του Patanjali 7 - Άσανα

Σεμινάριο γνωστικής εμβάθυνσης στη θεωρία της γιόγκα - με τη Λήδα Shantala





Τελευταία ενημέρωση της σελίδας: 10 Aυγούστου 2006